Monday, July 1, 2013

Memang saya ni lain sikit.

Assalamualaikum

Sebenarnya aku sedar yang aku ada satu perangai pelik. Aku suka sesuatu yang lain dari orang lain. Be different from the other orang kata. Sebab tu aku selalu berselilisih pendapat dengan orang lain. Kalau boleh gaduh, aku gaduh weyh. Asalkan hati aku puas wahaha!

Itu salah satu sebab aku buat blog juga. Pada zaman aku start blogging, tak ramai pon blogger. Pada zaman itu, facebook tengah in. Wah kemahen semua orang dok menggila meng-stalk kehidupan orang lain. Aku pulak takda facebook sebab aku sibuk blogging pasal kehidupan sendiri. Obses dengan life sendiri. Pada masa itu, idola aku adalah diri aku sendiri. Terima kasih otak diatas pujianmu itu hikhik.

Aku pon suka membeli benda merapu-rapu. Ketika bersiar-siar aku tidak suka shopping tetapi suka melihat perabot (tapi tak beli) dan pergi ke bahagian perkakas rumah untuk melihat pinggan mangkuk dan tupperware. Selain itu, pergi ke Daiso selama 2 jam (setiap visit) adalah kemestian!


Kenalkan kucing kuning kite (4K). Aku tak suka beli baju, tapi suka beli benda-benda gini. Bagus kucing ini kerana masalah earphone terbelit sudah tiada lagi. Meow~!

Masa tu tengah makan nasi lemak dekat kedai mamak sensorang. Ada meeting dengan research mates pukul 10 pagi. Masih ada 30 minit sebelum jam menunjukkan pukul 10. Aku pergilah ke kedai runcit disebelah kedai mamak itu dan ternampak sticker diamond ini. RM1 je pon. Sementara menunggu pukul 10, aku pon menghias external hardisk ini dengan sticker tersebut. Shine bright like a diamond sangat!

Sewaktu ternampak headphone ini, terus hati ini memberontak untuk membelinya. Tidakkah kamu berasa coraknya seperti corak baju kurung cotton? Mana boleh tak beli, mesti beli. Mesti beli.


Pada satu hari tu, aku sedang bergayut di telefon. Wah rancak sangat berbualnya sehingga tidak sedar sudah sampai Tesco. Turun kereta, ambil bakul dan memilih sayuran. (Sambil bergayut telefon) Mencece bagaikan tak hengat donia, lupa pula untuk melihat keadaan sekeliling. Kemudian nak dekat dekat penghujung cerita, baru perasan orang dok pandang aku pelik. Tidak, aku tak pakai baju terbalik. Tudung pon syria je, bukan turban 2 lapis Yuna ataupun yang ada brooch ditengah seperti Ziela Jalil. Whats wrong with you people!

Lepas seketika baru sedar yang aku bergayut pakai pop-phone...patutlah orang pandang pelik. Dah kenapa bawak ganggang tepon pegi Tesco. Pasti orang berfikir, adakah ini sejenis defense mechanism dimana si polan berpura pura bercakap telefon kerana segan keluar shopping di Tesco seorang diri :'(


Well hello, i'm not the only one here :P

since ramai tanya beli pop phone kat mana, aku beli kat hong kong itu hari. Tapi dengarnya dekat low yat juga ada. Silalah ye!

Thank you for reading this entry !

145 comments:

  1. me too..suka godeh2 barang2 kat daisoo..mmg ade je jumpe yg unik2.. :D

    ReplyDelete
  2. me too..suka godeh2 barang2 kat daisoo..mmg ade je jumpe yg unik2.. :D

    ReplyDelete
  3. me too suka pergi daiso..mmg suka godeh2 brg2 kat situ..ade je brg2 yg unik yg akan jumpe ! :D

    ReplyDelete
  4. wah, akhir sekali tu a bit weirdo, tapi stylo sangat~ Btw mana nak beli pop phone? terlalu mempengaruhi~

    ReplyDelete
  5. Terbaik ar pop-phone uw...bli kt mne????nk jgk...nnt sng nk bergayut nan mak...

    ReplyDelete
  6. wahhhhh cool gila bentuk ganggang telefon tu, kalau nampak confirm nak beli. beli mana Fatin ?

    ReplyDelete
  7. mana akak beli pop phone tu ? unik !

    ReplyDelete
  8. wahh. memang kak Fatin lain dari y lain sangat. nak-nak y pop-phone tu. unik. kite xpenah jumpa lagi tu.

    ReplyDelete
  9. same with me kak fatin..

    sllu singgah Daiso.. pusing2 tgk brg. beli lau tgk bnde tu pelik.. huhuu.. yg gangang telefon tu ade trnampak kt MPH or POPULAR di Mid Valley. lupe da.. tapi tak beli. just usha2 .. hahaaa

    ReplyDelete
  10. masa g lowyat teringin gak nk belipop-phone..tpi segan lak guna..hehe

    ReplyDelete
  11. lol Tin comel giler earphone! Pop phone tu mende mmg jakun tak tahu haha

    ReplyDelete
  12. comelnya pop phone! Tp beli kat mana?

    ReplyDelete
  13. Owh, baru taw ada cordless gagang phone

    ReplyDelete
  14. Cool la kak fatin.. tabikk..

    ReplyDelete
  15. Cool la kak fatin.. comey gak ganggang tu.. nanti buat contest bg hadiah tu pun best.. haha..

    ReplyDelete
  16. Cool la kak fatin.. tabikk..

    ReplyDelete
  17. kt groupon aitu ada kua pop phone nih..tak pasti ada lagi ke tak.huhu..

    ReplyDelete
  18. Nak fon yang last tuh..beli kt mane kak fatin??

    ReplyDelete
  19. aaaa.. nak jugak pop phone tuuu.. fatin beli manaa?

    ReplyDelete
  20. sis fatin mana nak beli external hard disk colour putihhh?

    ReplyDelete
  21. being different and rare is awesome. hehehe :)

    ReplyDelete
  22. wah! nak beli gak pop phone....senang nak gayut...hehehe

    ReplyDelete
  23. Fatin..awak mmg istimewa sbb tu Allah jadikan awak sebegitu. Unik bila kita adalah kita dan kita tak copy paste cara org

    ReplyDelete
  24. aku rase aku unik jugak. tapi bile rmai mengaku unik nie aku rse unik tu dah tak unik lah.. ape patut aku buat nak jadi lagi unik, sila jgn jdi sewel plak sbb nk jdi unik... hahahaha... ok. merapu.

    ReplyDelete
  25. patin...kerap2 la updated blog.... :D

    ReplyDelete
  26. haha..samalah kita..menda pelik ni mmg buat kita unik

    ReplyDelete
  27. your hobby sama dengan kita.. Suka jalan2 tengok barang. Lulz..

    ReplyDelete
  28. cool giler pop phone tu..beli kt ne?

    ReplyDelete
  29. comel je..
    kak nanti free add la blog saye,xde ape yg special pun..just wanna make friend with u..mane taw kite bole tuka2 fikiran lepas ni.. :)

    ReplyDelete
  30. Wow, last tu superb cool! and dpt free attention :D

    ReplyDelete
  31. Perghhh pop phone cool. Mcm x pernh jmpa lak kt daiso. Ok lunch nnti nk p carikkk

    ReplyDelete
  32. banyaknya tabiat aneh FL, haha, tapi yang aneh tu la yang cute and buat ramai orang suka.

    1st time comment here, best blog ni! ^^,

    ReplyDelete
  33. me beli pop-phone kat the garden. kaler yellow...style dowh!

    ReplyDelete
  34. yang gangang blackberry tu mmg legends. hahahaha...

    admin
    bankami.net

    ReplyDelete
  35. hello fatin..

    satu je soalan kalau free jawablah,

    mana u beli pop-phone tu? seriously saya memang tak pernah tau ada benda alah macam ni..(sy orang ketinggalan skit).

    ReplyDelete
  36. monin gurl..

    wow byk benda2 yg menarik yg kak ct suka sgt2. yg last pic tu beli kat mana erk? kak nk beli arr.. bole share ke? beli kat mana?

    dr kak ct putrajaya

    ReplyDelete
  37. hahahahaha

    mano nak dapek pop phone tu ea. hahaha



    ReplyDelete
  38. baru tau pasal pop phone...tak penah nampak pun...

    ReplyDelete
  39. fatin beli katne je pop-phone nie? comel sgt.. :)

    ReplyDelete
  40. hehe comel walaupun lain dari yang lain. sweet.

    ReplyDelete
  41. hehe comel walaupun lain dari yang lain. sweet.

    ReplyDelete
  42. Akak mmg sngt pelik..pling suka sticker tu...kita pun ad beli yg belit2 earphone tp bentuk ikan..hehehe

    ReplyDelete
  43. Akak dah lama baca blog Fatin sejak 2009. Semua entry akak baca. Ada yang terlalu personal pun akak dah baca dan kini FAtin dah delete... hahaha... dan secara peribadinya akak boleh kenal Fatin ni jenis macam mana. Akak can describe you beybeh..! Fatin ada dua personaliti berbeza. Ada waktu-waktu tertentu Fatin sangat matang dalam penulisan dan kadang-kadang Fatin keanak-anakan... tetapimitulah kekuatan Fatin menyebab pembaca tidak bosan dengan corak penulisan yang bercampur-campur. Fatin juga jenis 'tidak tahu malu' dalam erti kata lain FAtin yakin dengan diri Fatin sendiri menjadikan Fatin berani dalam apa juga aspek dan situasi... contohnya Fatin suka pada benda/fesyen pelik dan berani menggayakannya sedangkan berapa ramai orang di luar sana yang mempunyai barangan pelik tetapi simpan je dalam almari dan terus lupa. Kisah FAtin memandu di Bandung juga akak sangat kagum sebab pelbagai aspek dan keselamatan perlu difikirkan kerana tidak seperti di tempat sendiri sekiranya ditimpa musibah. Paling akak suka Fatin dah buang entry yang agak terlalu peribadi seperti perbualan Fatin dan boyfriend kerana sekarang Fatin telah dikenali ramai dan tak lama lagi Fatin akan bergelar 'doktor'... sekurang-kurangnya Fatin tidak meremehkan gelaran itu dengan catatan peribadi yang agak personal dan tidak sesuai menjadi bacaan umum. Diari Fatin dapat dibaca oleh satu dunia dan bukan lagi catatan untuk diri sendiri. Walau apa pun, selagi Fatin adalah Fatin Liyana Asri yang unik dan sangat tersendiri, akak sangat suka dan sayang dirimu Fatin...

    ReplyDelete
  44. Akak dah lama baca blog Fatin sejak 2009. Semua entry akak baca. Ada yang terlalu personal pun akak dah baca dan kini FAtin dah delete... hahaha... dan secara peribadinya akak boleh kenal Fatin ni jenis macam mana. Akak can describe you beybeh..! Fatin ada dua personaliti berbeza. Ada waktu-waktu tertentu Fatin sangat matang dalam penulisan dan kadang-kadang Fatin keanak-anakan... tetapimitulah kekuatan Fatin menyebab pembaca tidak bosan dengan corak penulisan yang bercampur-campur. Fatin juga jenis 'tidak tahu malu' dalam erti kata lain FAtin yakin dengan diri Fatin sendiri menjadikan Fatin berani dalam apa juga aspek dan situasi... contohnya Fatin suka pada benda/fesyen pelik dan berani menggayakannya sedangkan berapa ramai orang di luar sana yang mempunyai barangan pelik tetapi simpan je dalam almari dan terus lupa. Kisah FAtin memandu di Bandung juga akak sangat kagum sebab pelbagai aspek dan keselamatan perlu difikirkan kerana tidak seperti di tempat sendiri sekiranya ditimpa musibah. Paling akak suka Fatin dah buang entry yang agak terlalu peribadi seperti perbualan Fatin dan boyfriend kerana sekarang Fatin telah dikenali ramai dan tak lama lagi Fatin akan bergelar 'doktor'... sekurang-kurangnya Fatin tidak meremehkan gelaran itu.

    ReplyDelete
  45. Tgk perabut n brg dapur..cool la..

    ReplyDelete
  46. i think you should better update a post about 'where you bought that pop-phone' lah kak fatin.. ramai dok tanya ni. haha


    lepas ni, mesti jadi fenomena pop-phone pulak. percayalah ! Luaskan kuasamu kak fatin ~ hahahaha

    ReplyDelete
  47. wahhh comel gile pop phone tu..kalau jumpe nak beli la..heheh..mcm best je

    ReplyDelete
  48. gilaa best gayut pakai pop-phone tu.. sng nak gayut.. nk cari gak la pasni.. hehe

    ReplyDelete
  49. ahaks..kelakar la ko ni Fatin..yg last tu susah2 je pakai pop-phone.

    ReplyDelete
  50. :D hehe.. kak fatin mmg lawak, ceria orangnya. x kisah apa org nak kata. sbb tu sy suka baca blog kak fatin.

    wah! frst time sy tau pasai pop-phone. gempak jgak kan bnda ni. :D berapa hrga bnda ni kak fatin? hat kucing tu, comel! :D

    ReplyDelete
  51. mana nk dpt pop phone tu ek...comey la plak...hehehehehe

    ~Admin : QasehMuslimah-Munirah~
    http://qasehmuslimah-munirah.blogspot.com

    ReplyDelete
  52. memang patut pon fatin jadik blogger terkenal. hihii. bestlah

    ReplyDelete
  53. wehuu suke pop-phone tu.Rase mcm angkut public phone skali,huwawa.

    ReplyDelete
  54. haha gelak sorg2 bella baca entry ni lagi2 the last part pasal pop phone.pop phone dekat malaysia famous lagi so bila ada beberapa org yang pakai org lain akan rasa pelik seperti ada ura2 akan mengatakan sewel ke minah ni pakai telepon wayar dekat public ngeh2.hehe actually we have same hobby suka barangan unik,innovative!bende2 tu buat kita teruja nak beli :)

    ReplyDelete
  55. Suka pop phone memudahkan lelagi kalau drive senang sangattt

    ReplyDelete
  56. Wah nak kena cari jugak ni pop phone :p

    ReplyDelete
  57. Saya pun suka pegi Daiso, WAJIB!
    Nasib baik study kat Penang, Penang ada la 2 3 ketul Daiso. Kalau pegi Queensbay tu memang WAJIB masuk Daiso saje jalan2 cuci mata sebab barang2 dia comel-comel! :3

    ReplyDelete
  58. Salam perkenalan he he... seriously, this is the first time I hulurkan salam perkenalan kpd sesiapa di alam maya :) or perhaps anyone... I stumbled upon this blog and 'terbaca' entry ini...well,,honestly I mmg suka baca apa yg u tulis dan bagaimana u tulis :). anyway I pun suka pergi Daisho...usha2 barang kat situ....and jgn tak tahu if u tertengok I pakai baju terbalik, itu bukan perkara tidak biasa.

    ReplyDelete
  59. baiklah pop phone itu sangat cooool!

    ReplyDelete
  60. hooooiiiihhhh,, aku jelez tngk pop phone tuuu,, grrr,, cute tahap ke 10 ratus!!!

    ReplyDelete
  61. nak jugak pop phone tu bhaahahhahahaahah

    ReplyDelete
  62. ohoohh~suka angat ganggang tepon tu..cite angat!!^.^

    ReplyDelete
  63. huhu. kite penah beli earphone siap ngan ikan getah tuk belit2 earphone tu. rse cool sbb kengkawan sumer kate bnde tu comels.

    pop phone tu mcm best je tuk gayut!xpanas telinge.. :)

    ReplyDelete
  64. hahaha..patut ler, kini gagang public phone sudah tidak diperlukan lg..hik3,

    ReplyDelete
  65. Akakpun suka masuk tempat pinggan mangkuk periuk segala tu.. Tengok je sebab nak beli, mahal..

    Sekarang ni lebih suka masuk kedai buku, beli novel.. Dah jadi hantu novel dah.. hehe..

    ReplyDelete
  66. Eeeehhh kita serupa la... Kalo duk kat DIY ker DAISO ker memang bole berjam2.... Kalo shopping baju memang i xsuka.. Tapi i memang suka gadget2 seperti diatas.... Love it so much! Ramai jugak cakap i ni pelik... Xsuka yang sama ngan yg lain.... Hahhahaahhaah... Akhirnya ada gak yg pelik mcm saya... Wink wink

    ReplyDelete
  67. ah. x sangka ada jugak orang pelik mcm aku suka kumpul2 benda2 pelik,benda2 childish. cayalah kak. kita sama. tp part telefon gagang tu mmg sumpah klakar. malu kot.haha

    ReplyDelete
  68. Perangai fatin macam saya..saya suka fatin..sbb kita byk persamaan...haha..

    ReplyDelete
  69. I love your style la.. <3..trigin nak jmpa..sbb kita ada byk persamaan, sbb sya sllu bca blog fatin, so kdg2 rasa mcm perangai kite sama...hehe

    ReplyDelete
  70. hahaha! lucu sgt ni kisah di tesco. aih aih!

    ReplyDelete
  71. me too., suka membazir kdg2 beli something yg tkde function pong. sbb benda tuh unik. tapi i over lagi kot sbb kalau i ada sesuatu brg but then i tgk ada org have the same thing i have., i tak akan pakai brg tu lagi. so that utk elakkan sama purse or bag dgn org., i tend to tempah those things. :)

    ReplyDelete
  72. me too., kdg2 suka benda unik n lain dr yg lain. sometimes beli sbb unik je, without function. tp i over sket kot sbb kalau i ada something and i saw someone have those things yg i ada., i tak akan pakai brg tu lagi. so that, i tend to tempah my purse and bags. :)

    ReplyDelete
  73. mengikut kajian anak ke 2 memg lain dr yg lain. suka lain dr yg lain.juga x suka brg2 sama dgn org lain..tp x suka meniru org lain.hehe.

    yg benar,
    anak no.2 juga....

    ReplyDelete
  74. Awk mmg style la cik fatin. ; p

    ReplyDelete
  75. kka fatin memang pelik but kreatif at the same time :)

    ReplyDelete
  76. SAMA DGN HUBBY KAK BUI..DIA SUKA BENDA2 PELIK2 MCM NI DAN KAK BUI PULAK X SUKA YG PELIK2..HEHE

    ReplyDelete
  77. comelnye earphone tu.. mana beli ekk??

    ReplyDelete
  78. pelik la korg neh..hahah..kan FL dah bgtahu die bli pop phone nie masa dia pegi hong kong hari tuh..cer baca betol2...
    pelik2 pon tetap kuit la FL..

    ReplyDelete
  79. laaa..kan FL dah bagitahu dia beli pop phone tuh masa dia g hong kong..cer korg baca btol2....

    barang2 pelik2 selalu nye kiut miut...hehehe

    ReplyDelete
  80. saya pun suka benda pelik. yang lain dari orang lain. tak suka sama-sama. :)

    ReplyDelete
  81. eee mcm2 ada kau ni FL oiii

    ReplyDelete
  82. Pelik tapi menarik. Great taste, Kak Fatin. :)

    ReplyDelete
  83. suka sgt entry ni...plg suka part last tu....ble plak tengah shopping begayut...guna ganggang telefon plak tu...hahaha

    ReplyDelete
  84. wah!!!
    semart giler fon tu!!
    nak2!!

    mne beli??

    ReplyDelete
  85. huyo,,,banyaknya double comment..

    http://kakikerja.blogspot.com

    ReplyDelete
  86. Wah...seriusly...
    finaz pun suka barang pelik2 dan comel!!!
    Setiap kali keluar mesti bawak benda jugak balik...
    hahhaa
    damn nice that pop phone
    I wish i ada satu

    ReplyDelete
  87. haha...lawak bawak pop phone sampai ke TESCO...

    ReplyDelete
  88. so, nmpk sgt org skang suke benda2 old fashion kan.. soo unik & stylo

    ReplyDelete
  89. lucu juga kamu ya, unik,,

    ReplyDelete
  90. Tengok perabot mmg best. kalau sy siap imgne lg layout rumah mcmana, nk letak sofa kat mana, katil kat mana blablabla. Kuali periuk nasi washing machine peti sejuk pun sy godek.

    nway kak paten, agak2 pop phone tu blh pakai dgr mp3 ke? heheh.

    ReplyDelete
  91. pop phone 2 ada jual kt http://www.kwerkee.com/ mhal woo bnda ni, huu

    ReplyDelete
  92. huhu..mmg pelikk,tp pelik yg ohsem..lain dr yg lain kan..

    kan FL dh bg tahu die beli pop phone tuh kat hong kong...bace lgikk skali lau tak caye..hikhikhik :p

    ReplyDelete
  93. haha..gelak ak bce entry ni..

    ReplyDelete
  94. pelik itu unik
    unik itu seni
    seni itu indah
    dan anda adalah anugerah Allah yang terindah.

    Jazakallah

    ReplyDelete
  95. waa i just know about the pop phone hehe never seen one here in brunei

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada jua di brunei. Org jual online banyak jua yaw

      Delete
  96. mun pernah nmpak aritu pop phone..tp harganye..mak aiii...

    ReplyDelete
  97. yes..kite ade habit yang sama..especially masuk kat tempat perabot tapi tak beli..opkos la..hengat poket byk duit???daiso pon wajib masuk utk tgk2 saje..hehehehhe..nk bli byk2 kang membazir..beli benda2 yg pelik pon perangai akak...waaaaa..tp mmg best mcm tu..suke jln2 sorg2 pegi shopping complex sorg2 pon akak jugak =D

    ReplyDelete
  98. bestnya pop phone tu, puas hati gitu. haha...

    ReplyDelete
  99. My life suddenly became so lame... hehe

    ReplyDelete
  100. waaa!br 1st tyme tau nie. buta kjap!..maigod! cantek.
    na pi cr!

    ReplyDelete
  101. Assalamualaikum, cool gila. terasa nak beli pop-phone tu. sangat cool >____<

    ReplyDelete
  102. First time tengok ganggang telefon mcm tu..haha..

    ReplyDelete
  103. kenapa semua tanya kak FL beli pop phone tu kat mana? bukan dah cakap ke beli kat hong kong? -____-

    ReplyDelete
  104. WAH.. fatin..suka baca blog ni.. erm..daiso memang best kadang2 p je..tak beli pon.. hehe.. eii yang pop phone tu baru tau kot..senang nak cakap.. hehe.. lebih clear eah? hehe..jakun skett

    ReplyDelete
  105. haha gelak je baca. cute little things :)

    ReplyDelete
  106. Setiap orang ada perangai pelik tersendiri. Tapi tak ramai yang berani nak tonjolkan sifat pelik mereka itu. Nanti orang cakap,"Are you crazy? bla..bla..."

    ReplyDelete
  107. love to read. truly said interesting ganggang phone tu styl0 habis heheh

    ReplyDelete
  108. wah....besnye brg2 kak FL!so unique! kalau korang taktau mana nak beli pop phone tu amik aja phone rumah hikhik....snap pic with it n claim its a pop phone.haha.kbye.

    ReplyDelete
  109. Lain daripada yang lain itu = unik.

    ReplyDelete
  110. Wakakakakakaka nampak sgt ramai tak baca entry ni sampai habis.... dah clearly tulis beli kat hong kong, tetap jugak nk tnya beli kt mana beli kt mana..hahhaha

    ReplyDelete
  111. Kak Fatin where did you buy that earphone? They're very cute.

    ReplyDelete
  112. im so gonna buy that pop phone... :)

    ReplyDelete
  113. Kan dia DAH CAKAP BELI DEKAT "HONG KONG" negara bkn kedai nama Hong Kong aiyoo -.-" baca habis pls

    ReplyDelete
  114. well hello, i'm not the only one here! haha.. kannn..selalu padahal ade benda tu dah lama in kat tempat lain..tapi bile kite buat orang malaysia plak rasa pelik.. i like!!
    =)

    ReplyDelete
  115. hahahaha weh ak pun da ade 1 pop phone...kaler biru jgk..classic beb! :D

    ReplyDelete
  116. Korang baca ke tak sebenanye cerita dia ni . Dah terang terang ayat dia yg last tu cakap dia beli dat pop phone kat hong kong . Alert ahhh hahaha kelaja punya sialan

    ReplyDelete
  117. Same la kita ! hahaha, pantang nampak daiso.. banyak gila barang yang lawa2 ! xDD kdng2 beli buku nota kt ctu, rambang mata sebab semua cantik2.. lepas dh beli yang mne yg berkenan..

    Smpai rumah tetibe fikir "ape yg aku nk buat dgn buku ni?" haha, slalu cm tu.. xDD

    ReplyDelete

Do you like my entry? Comment if you have any idea to share!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...