Wednesday, September 9, 2009

Braces kegilaan gadis2 anak org kaya di indonesia

Hi kawan2!

Kalau di Bandung dan Jakarta, pakai braces adalah 1 trend. Ye trend! Tp hanyalah di kalangan org kaye2 shj krn harge braces yg mhal. (Berjuta-juta rupiah tuu boleh beli sepeda motor a.k.a motor honda cup).

Ok mule2 sy rs sgt janggal sbb ble bli majalah girlish2 ni, model die sume pkai braces..student2 indon kat fakukti pon pkai..bewarne warni bagai.. Sy igt org indon ni suke makan pulut ataw kuey koci ms dorang kecik2 sehingga gigi menjadi senget benget krn kuey tu melekat2 dan menggerakkn gigi mereka dr kedudukan asal. ok sy tipu haha.

Ble sy tgk gigi diorang cantek jeh, maka sy hairan. kenapa sume org nk pkai braces?? Bkn pkai braces tu skt keh?? DA LA MULUT NAMPAK MUNCUNG DAN TERPAKSE KURANGKN SENYUMAN KERANA DIKHUATIRI AKAN DIKETAHUI RAKAN2.(bajet nak sorokkn padahal kalo da pkai gigi besi tu sape yg xprasan mmgla bangang haha)

Hmm...kalau kat Malaysia, kite xopen nak ckp psl gigi dpn org rmai, tgk org pkai braces pon buat2 tutup sblah mate, sbb kalo tanye tkt org tu terase. Contoh conversation:-


si polan A : eh hi! lame xjumpe *smbil senyum bersinar2 menunjukkn braces*
si polan B : oh hi! rindunye kat ko! *berpure2 xprasan braces sdgkn NAMPAK DGN JELAS DAN KETARA*
si polan A : hey ko xprasan ke ak pkai braces??!!
si polan B : eh?? ko pkai braces? xpasan pon? mane?


......... hahaha betol x betol x penipu la kalo kau kate xperasan. taik mate yg kecik tu boleh pulak kau perasan cis.

Tp kalau di Bandung, sume org bercerita psl braces dgn riang gembire. Bile follow up la~ nk pkai warne ape la~ bile nak cabut gigi la~ Sume org xsabar bile korng nk off-braces sbb nk tgk gigi baru korng. Pastu bile tngkap gmba je sume senyum nak smpai ke pipi, sume nak tunjuk braces msing2. kalo boleh smpai ke kening senyum tu, mesti dorng da lyn da senyum smpai kening. Bg dorang, pkai braces adlah satu kebanggaan yg harus dikongsi beramai2.

Sy pon antara org baru yg pkai braces. adelah 4bln hehe. Tp sy pkai sbb nak turunkn taring kat belah kiri ni. bknlah pkai sbb trend. Mule2 agak malu nk senyum, tapi bile pikir2 balik, buat ap nak malu? No matter how much you try to hide it from people, the fact is people always know. So just get over it and just be confident with yourself! lgpon ak bayar buat braces ni mahal nk mampos kot?? #$CT@$%!!

Contoh 1 : Wlpn anda pkai braces, sile senyum nampak gigi ye :)

Contoh 2 : muncung ni bukanlah disebabkn oleh braces, tp disebabkn oleh gene ayah yg mempunyai bibir yg sexy haha


Contoh 3 : Senyuman *hey people look at my braces!* akan meningkatkn confident dri. Tp bile bergambar dgn c cantik yg free hair ni akn merundumkn confident dri sekali skale. knapela ko cntek sgt syzna??


Pesanan Fatin Liyana : Dentist nak cbut gigi i next month! Omg apakh rupeku tanpa gigi?? Rakan2 sile beri i support hahaha



7 comments:

iQa said...

xpe..
fatin stiil cantik lg..
^_^

Honey Koyuki said...

aahh
malu la mcm mn nk senyum kalo xde gigi hehe..rs cm nk pkai mask plak

diella said...

tp klu kt mesia sy rse yr 2004 dh jd trend dh..yg perasan kt area kL jela..coz i live thr..tp sy pkai braces mse sebln be4 hbs mtrx..
its a gd experience nywy..xde plak ase malu time pkai..felt proud..coz bkn sume org dpt rse pkai kn..
sbnrnyer yg penting..keberanian tu..rmi yg lpe kai braces ni kne cbut gigi..inject lg..ada berani..??huhu

aion said...

itu my fren, syazana! :D

momochan said...

momo da pakai sekarang da 5 bulan.yeayyh..xsabar nak buka tgk gg cantik.

RIAN said...

pakai braces ni ada patah2 tak bracet dy ? tercabut masa makan ke. .

LynN LoLa~~ said...

i went tru ur old entries. hehe
hey that's syazana! my old classmate! stdy sane ke die?