Wednesday, March 23, 2011

My Dream Guy.

Assalamualaikum =)


Kadang-kadang ramai orang suka bertanya soalan-soalan am seperti 'Apa ciri-ciri lelaki idaman anda?' Jawapan yang diberikan selalunya cliche ataupun bergantung kepada siapa idola anda time tu. Contoh jawapan cliche adalah seperti ini. Lelaki idaman saya mestilah beriman, encem & kaya. Beriman mesti disebut dulu sebelum ciri-ciri yang lain-lain supaya kelihatan islamik dan tidak nampak terlalu mementingkan harta. LOL! Jawapan mengikut idola pula adalah seperti ini. Saya harap lelaki idaman saya bermuka sweet ala-ala Korea, tinggi, berkulit putih, berambut pacak dan pandai menari mengikut rentak lagu SuJu Sorry,sorry. Obviously girlfriend you are talking about Choi Si-Won of SuJu!

In case kalau korang pernah bertanya, Dear FL, can you describe your dream guy?

Yeah sure, hari ni aku akan describe more or less about my dream guy. Kalau korang terasa macam sungguh unrealistic ini pompuan punya demand, just chill la. Dah kata pon dream guy. Of course la in my dream je kan hahaha. Aku bebas menggunakan kuasa imiginasi aku tanpa batasan. Ok takdelah tanpa batasan. Still berlandaskan syariat islam (jawapan selamat) haha! Nak cari yang boto-boto punyo kek dunio yang fana ni bolum tontu laei dapek. Takpolah, dalam mimpi pon bulih yo...

letscekidautyaw! ( tak ikut susunan tau )


1# A Man in suit
Blazer pengawas aku tak mahu. I want a good-looking guy with a hot smoking body in a fine, expensive suit! Eh apesal aku rasa macam aku tengah cakap pasal Beckham? Bias betul aku ni. Well aku sangat suka tengok lelaki in suit. Serious rasa macam segak giler, rasa macam nak pergi dekat and whisper OMAIGOD YOU LOOK SO HAWT WOULD YOU DANCE WITH ME BUT I DONT KNOW TANGO, LETS JUST DO THE GHETTO STYLE OR ZAPIN =') Tapi most of the time, a suited guy looks good only if he's tall & has a toned body.



2# A Man who goes jogging
Kalau lelaki tu bangun awal pagi untuk pergi jogging, dari situ pon korang boleh tau yang dia seorang yang berprinsip & berdisplin. Ok mungkinlah dia bukan ketua pengawas masa sekolah dulu tapi ada je librarian ataupun KRS yang berdisplin ok apa aku cakap ni asal aku kaitkan organisasi sekolah dengan dream guy aku? Duh. Tapi betul la, lelaki yang pergi jogging buat aku rasa hormat kat dia. Lagipun, aku sangat suka lelaki yang jaga kesihatan. Oh comelnya pergi dating kat watson sama-sama sebab nak cari multivitamin!



3# A Man who does the groceries.
Ini adalah ciri-ciri yang impress me the most! Like seriously, aku sangat sangat sangat sangat in love dengan lelaki yang tak kisah buat kerja perempuan. I mean macam pergi beli groceries sama-sama, dia yang tolak trolley, dia yang pilih toilet paper, dia yang amek telur berapa bijik, dia yang timbang cili padi berapa gram....owww sweetnya!

Nak nak dia buat suprise prepare dinner ke, tolong potong bawang ke. Memang you got a yes la from me. Sebab aku tengok, kebanyakan orang putih je ada ciri-ciri ni sebab diorang rasa lelaki dengan perempuan tu equal. Kalau kat komuniti kita ni ada jugak lelaki macam ni, bukan takde, tapi kuranglah sebab culture kita tak macam tu. Culture kita kan lebih kepada menghormati/menyanjungi suami. Kalau boleh suami tu tak payah buat apa-apa. That's why dari pergi pasar, ke tesco, memasak di dapur, jaga anak semua kita bagi kat perempuan. Padahal wife pon pergi keje. Sama je. Lagipun kalau suami tu lebih-lebih menolong isteri nanti orang dok mengumpat cakap yang dia tu asek dengar cakap bini. Typical meleis -___-



4# A Man who cleanses his face.
Aku suka tengok lelaki yang ada kulit yang bersih. Tak perlulah glowing, putih melepak, takde scar langsung itu dah melampau. Aku sebagai perempuan pulak yang malu bila jalan sebelah kau. Aku just suka je lelaki yang cuci muka bersih-bersih, tak kasi ada jerawat hehe. Bukan senang nak cari lelaki macam ni sebab kebanyakkannya ego takmo cuci muka.

Ok ni satu lagi pahaman pelik puak lelaki. No offence kay, aku just curious ja. Sesetengah lelaki, diorang rasa perbuatan mencuci muka dengan pencuci muka adalah soo gay. Kerana mereka rasa mereka adalah lelaki sejati yang kental, maka perbuatan mencuci muka dianggap mencalar maruah seorang lelaki.

Well tak kisah la, kalau muka encik licin macam tauhu jepun walaupun tidak menggunakan pencuci muka. Ni kadang-kadang lepas bersukan, muka ada acne, tapi masih berkeras takmo pakai. Like why so serious? Siapa yang menyebarkan pahaman sesat ni, ayahpin ke? geramnya aku.

Skin is the largest single organ which cover your head & your body. Kalau korang mandi pakai sabun sebab nak bersihkan badan, kenapa ada exception kat muka pulak? Kenapa tak boleh pakai pencuci muka untuk bersihkan muka? Muka pon kulit jugak. Kenapa korang diskriminasi dekat muka kenapa kenapa? Be fair. Kalau takmo pakai pencuci muka then tak payah pakai sabun jugak bila mandi.




5# A Man who holds his child
Needless to say, a man looks like a true hero to me if he holds the baby on one side and hold his wife's hand on the other side. Aku rasa la kan, lelaki nampak lagi 'lelaki' kalau dia buat benda-benda macam ni sebab it shows us his soft-spot. Which I find it very lovely indeed =')




6# A Man who can lead the prayer.
Ni aku bukan nak tunjuk islamik tapi siryeslah aku mahukan seorang lelaki yang boleh menjadi imam kepada aku dan anak-anak bila kitorang semayang berjemaah nanti. Baca yassin sama-sama setiap malam jumaat. Tolong ingatkan aku supaya jangan lewat-lewatkan solat (sila nyanyi lagu Ana Raffali). Siryes rasa macam confident jer boleh masuk syurga kalau ini macam teehee. Lagipun korang tak rasa awkward ke kalau the head of the family himself can't lead the prayer?



Well thats all from me. No offence okay lelaki-lelaki out there :) Jangan nak butthurt laju-laju sangat. I was just being random. Tak ada istilah betul atau salah dalam memberi pendapat masing-masing. Beauty is in the eye of the beholder. Apa yang aku nampak cantik mungkin kau tengok tak cantik. Jadi belajarlah terima pendapat orang lain. Jangan rage bila orang tu tak sama pendapat dengan kita. Chill man, chill hehe. Padahal korang chill je, aku yang gelabah lebih. Oklah bye.


Thank you for reading this entry !

124 comments:

  1. kenalah cari yang terbaik...demi masa depan yang gemilang...weee...

    ReplyDelete
  2. sys , jom !

    http://blurrr4evablurr.blogspot.com/2011/03/contest-highest-vote-by-cikanyss-hadiah.html

    join la sis , plish3 , ^^,

    ReplyDelete
  3. iyee, saya lah lelaki yang diidam2kan itu.. hihihihi (",)

    ReplyDelete
  4. man no #6 is beats the rest by a long yard~ ;)

    ReplyDelete
  5. Kalau minat lelaki yang dukung anak sendiri tu, alamatnye terpikat dengan bapak orang la. Hehehe~ tapi serius, kebanyakan perempuan memang terpikat tengok lelaki yang pandai jaga dan amek hati budak kecik. Macam konfiden je nanti jadi ayah. Kau lah yang jaga anak, tukar lampin tu sume. Hahaha~ Mak nye dah penat beranak, duk goyang kaki jap :P

    Entry terkini: The Blogshop: Lolita's Closet :)

    ReplyDelete
  6. wahhh !!!
    test FL lain dari lain :)heeee

    ReplyDelete
  7. WAAH.ALMOST PERFECT NI.KALAU DAPAT MCM NI,BESTNYA LAHH KAN :D

    ReplyDelete
  8. dream guy kte lbeh kurang same la akak... ngeh3

    ReplyDelete
  9. wahhhh kitaa serupa kak ! hehehe

    ReplyDelete
  10. agak2 dah jumpe ke guy yg dlm ur dream? :P

    ReplyDelete
  11. Hehe. Comel je sis FL describe your dream guy. Lebih kurang samalah taste kita ohh. Huhu ;)

    ReplyDelete
  12. Nak jugak lelaki2 seperti tertera diatas... (^_^)

    ReplyDelete
  13. awwww. I like the part about going shopping together! seriously SWEET gila ah. If I could really really found a guy like that, romantik tahap tk hengat ah tuh. :D wahhhhhh.

    ReplyDelete
  14. ouh. i can be your perfect guy. :)

    ReplyDelete
  15. betul2.saya sokong point cuci muka, and point solat tu :')

    ReplyDelete
  16. yess!!Saya ada ciri2 tu semua..jadi bila agak2 saya boleh masuk meminang nie?? :D

    ReplyDelete
  17. suke lelaki yg mnjaga solatnyer... ;)

    ReplyDelete
  18. Tidak mudah mendapat yang terbaik, namun ia bukannya mustahil.

    Yang penting menjadi yang terbaik untuk peroleh yang terbaik.


    Peraduan : Entry bulanan terbaik anda dari FARISZ@AZ.Com

    ReplyDelete
  19. wish u dpt lelaki macam yg dimpikan..:)

    ReplyDelete
  20. so so sweet !phew2 !!hope for da best ya...

    ReplyDelete
  21. FL,seriusly yg no 5 n 6 tu yg plg canteekkk..hihi..no5 tu mean family man n vry protective,huh n loving too..klu yg no6 tu semua tau la kan...sejuk mate dan ati yg memandang..!hihi...nwy slmt bkenalan...im ur big big fan..br je gatal order riben mcm u slalu pakai kt pale tu..umur dh tua ni..tp ok lg la kan klu i pakai riben2 cmtu..hihi..

    ReplyDelete
  22. MY DREAM GUY!!! tapi namanyaa pon dream guy.. alamatnya in dreaming ja laa.. hohohohoo xP

    papon #6 paling wajib... hat lainn maii lepaihhh tu takpa.. hehehee

    ReplyDelete
  23. good choice ;)

    http://anishotstar.blogspot.com/

    spe follow saye follow balek k.. :-P

    ReplyDelete
  24. OMG..so syuweet! i lioke this types of man too..

    *sambil buat muke gatal*hahak.

    ReplyDelete
  25. sy ad harapan ni.cma kulit ja x bapew putih..kah3.juzz kidding girl

    ReplyDelete
  26. wow..putera idaman dia bukan main lagi ye hehe..suka la

    ReplyDelete
  27. setuju semuaaa . hahahaha . tp no 5 dgn 6 tu mmg perfect lahhh :D

    ReplyDelete
  28. your dream guy.
    is it your future husband's criteria?
    fyi, ada orang yang mcm tuh, but maybe only one in a million, or billion.
    hope u'll get a good guy in your future. ;)

    ReplyDelete
  29. wah kalau macam ni that guy mmg btol2 perfecto! haha. kalo kte dpt 2 3 ciri kat atas tu pun jadi le...plg pntg nk yg plg last tu. hehe

    ReplyDelete
  30. samalah kita bab ni FL.. rasa laki tu macho je kalau dia ada ciri2 ni.. hahahaha ada pulak yang lengkap semua ni.. memang dalam mimpi jelah kan

    ReplyDelete
  31. Ohhh lastly kite patot pileh yang bergama sebenanyehh kan. :)

    Tapi yang dream psl laki equal ngn pompuan tu, kite pon nk cmtu gk, br adil kannn, klu tak letih aa kite asek layan anak je.

    ReplyDelete
  32. Kenapa macam sama je ni? Boleh bermadu dalam mimpi -,- Haha, good qualities! Memang susah nak cari.

    ReplyDelete
  33. Sumpah best tgk yg jogging, and groceries tuu hehe

    ReplyDelete
  34. oh oh....inginkan ciri2 tu dr suamiku...adakah lakiku mcm itu juga?wakaka...

    ReplyDelete
  35. wah...memang itulah ciri2 yang best pon....the characteristics? i like all of them...aww...=)

    ReplyDelete
  36. ahaha..neyh macam describe aku je..hakhak

    ReplyDelete
  37. ENT3 WALAU PANJANG

    tapi

    penuh...

    terluah semua segala

    ciri2

    laki yg memang

    AKU GILA SUKE!!

    TAPI..

    ADAKAH

    JENIS MEREKA INI

    AKAN PILIH

    KITA??

    I MEAN..saya..^^huhu

    ReplyDelete
  38. I will make your dreams come true. Haha. JK.
    ~ sigh, susah gila lah camtuh -,- ~
    ~ never say never lol ~


    *is this answer from the previous entri "Dear FL?"
    *if it is then lol u answer me, tysm! terasa diappreciate.

    ReplyDelete
  39. like ur DREAN GUY oso..!!!

    opppssssss! ~,^

    Chill sis! =)

    ReplyDelete
  40. doakan saya mendapat lelaki seperti di atas..wooo~~law dapt gtuh...setia ..hahhahaha~
    *bukan bermakna skrg xsetia.hehhehehe~~

    ReplyDelete
  41. setujuu !! sweet je suma guys kat atas nie . hope dpt jugakk . amin :)

    ReplyDelete
  42. haha..typical malay gurl/...i think pmpuan 1 malaya pn cri y cm nie...like zaman skol dak2 y slalu naek pentas jea everytime ke pew nie u???...huuu...btw every man pn cuba ke arah y mcm nie...pendapt i jea.. chill =p

    ReplyDelete
  43. owh, nak kne cari pencuci muka r skrg nih.. hahahaha~

    ReplyDelete
  44. kepada cik penulis,

    adalah aku sungguh terasa dengan post ko kali ini. bukan butthurt, bukan terasa macam kena trolled tapi sebab aku terasa macam aku ada semua di atas. adeh, ini dah kes up saham sendiri.

    okeh, cancel perancangan aku nak tulis komen panjnag berjela-jela kat blog ni lagi. kang panjang-panjang, isteri aku marah plak.

    aku harap aku dapat kekal buat grocery sendiri, and etc. sebab aku rasa tak patut kalau seseorang lelaki tu dah ada sesuatu yang baik tapi buang benda baik tu untuk keselesaan sendiri. sekarang aku masih student, duduk sorang-sorang, masak makanan sendiri. kalau dah duduk dengan isteri, ada orang yang nak masakkan, lagi-lagi dengan masyarakat kita yang punya mentaliti "perempuan buat semua kerja dapur". ntah-ntah nanti aku jadi malas nak buat tu lagi...

    lol, memang kalau nak suit up kena ada body cantik. aku cuma 171cm dan ketinggian tu buat aku jadi sangat merendah diri. bukan tak bersyukur, tapi memang aku manusia yang rendah kat sini.

    maaf, panjang jugak komen ni. entah ko baca ke tak...

    ReplyDelete
  45. Assalam...semuo lelaki FL ialah omputeh...hak3.lawak pulak kes diskriminasi kulit muka tuu...betul2, bile think balik FL ade point...hak3

    ReplyDelete
  46. lelaki-lelaki dalam senarai atas memang lelaki perfect la.like :)

    ReplyDelete
  47. yuhu....
    sapa tak nak lelaki idaman cm tu...
    tapi ade ke yang sama ape yang kite idamkan

    ReplyDelete
  48. Huhuhuhu...susah laa nak cari man this type skrunk...kene tunggu, tunggu and tunggu.....

    ReplyDelete
  49. Eh..saya suka 5# dan 6# itu..hehehe

    ReplyDelete
  50. nk carik yg macam tu jugak..!!! jom kiter shopping laki macam tu kat lua..haha

    ReplyDelete
  51. huhu...tibe2 rase mcm ade kat ciri2 dream guy saya.how sweet the last one and second last!

    ReplyDelete
  52. amboi2 tajuk entry tak boleh tahan..kalau dapat dream guy ni mmg tak tidur malam lah FL kan! huhu

    ReplyDelete
  53. huhu selalunya tak sume yg kiter nak tu dapat...dpt yg ala-ala pun kira okla ek fatin kan

    ReplyDelete
  54. kita mencari suami bkn utk hidup seminggu dua.. tapi seumur hidup. Insyaallah. so HARUS and WAJIB pilih yang TERBAEK !

    ReplyDelete
  55. i already have 1 ...u should have 1 too.he is out there...zmn skrg mmg susah nk cr guy mcm tu but still ade.trust me..

    ReplyDelete
  56. memula baca ur entry..lepastuh baca yg aziz hazmi punya belog.....tiba2 rasa cam.eh2..dia tuju entry kat FL ker..comel giler kot kalau entry nih berkaitan :)

    ReplyDelete
  57. smoga kak fatin dapat your dream guy.. ^_^ saya setuju dengan pendapat kakak kat atas tu..

    ReplyDelete
  58. wow...

    takpe fatin..gua ada ciri2 yg lu nak..

    hahahahah

    ReplyDelete
  59. yup, agreed. kite kne cr btol2 laki yg bole bimbing kite ke arah kebaikan. bkn yg merosakkan ! weeeee..... ;)


    http://ladyfiqa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  60. Huhu..alamak..ciri2 ni almost ada pd my encik tunang la..sy plak biasa2 je..rendah lagi..jgn la dia kenal fatin..kalau dia kenal fatin konfem dia terpikat sangat2..fatin cantik! T_T

    p/s : like this entry..semoga fatin jumpa jodoh yang diidamkan..masih ada lagi org cmani..believe me :)

    ReplyDelete
  61. salam fatin...

    sepatutnya yg #6 tu la jadi yg first dlm senarai. bukan ke fatin dah highlight beriman in 1st paragraph? :-)

    jgn la skadar nmpk islamik, tp pilih la yg amalkan ajaran islam sepenuhnya..

    happy blogging...

    ReplyDelete
  62. very good opinion. same here with me lah ^^

    ReplyDelete
  63. OMG..ohh yeah...my husband just like that..LOL..i'm so lucky..Alhamdulillah ;)

    ReplyDelete
  64. Sweet je fatin! Those characteristics i bet every women want the same! Haha .

    ReplyDelete
  65. setiap kita mempunyai pasangan masing2..hnya diri kita dan sikap kita yang akan mencorakkan siapa pasangan kita akan datang..lelaki baik dengan wanita yang baik..all the bez

    ReplyDelete
  66. aaa..sebelum kawen mmg mcm2 laa ciri2 lelaki idaman yg kite nak..nak mcm ni laa nak yg mcm tu laa..nk yg pandai main piano laa.pandai main gitar laa..opss tu saye..haha..tp bile dah smp jodoh..wlwpn calon tu xde ciri2 cmtu, kite dh xpk or xkesah dh sume tu..tp yg penting no 6 tu kene ade la kan..plus lg yg penyabar dgn sikap kite..penting tu..heeee..ape2 pun all the best ye :)

    ReplyDelete
  67. fatin, ni fake account FL

    http://www.facebook.com/search.php?q=FATIN%20HANI&init=quick&tas=0.510519759424096&ref=ts#!/profile.php?id=100001929877833

    ReplyDelete
  68. bab cuci mka 2 btoi la. laki mmg mlas cuci muka. hehehe...

    ReplyDelete
  69. waaaaahhhh....kbykknnye mcm yg sy idamkn.. :D

    ReplyDelete
  70. totally agree w your dream guy. rasanya semua lelaki boleh buat benda yg sama. FL bukan mintak yang hensem ke ape. siapa yang taknak ciri2 lelaki mcm kat atas kan.. :)

    ReplyDelete
  71. nak kne cari kew??or jdoh dtg sndri??

    ReplyDelete
  72. sy stuju sgt cik fatin! mane nk crk ni laki cenggini ni zaman milennium ni ye?

    ReplyDelete
  73. huhu..bagusnya..saya rase saye memenuhi ciri2 tersebut..yuhuu-Mukmin Data KL

    ReplyDelete
  74. sushkan nak cari lelaki mcm nie..kebnykan semua lelaki ego...

    ReplyDelete
  75. betul3..especially yg laz tu..
    da la skrg ssah gile nk cari yg cmtu..
    klu da jmpe..mmg xlepas lah.haha
    so,cik abg FL got which characteristic??all?WOW!!u really deserved it..huhhuhu..congratz2

    ReplyDelete
  76. mira dh jumpe..mira dh jumpe..hahaa pengsan..tata

    ReplyDelete
  77. just nice.. hehe

    eh? ade ek kalau lelaki pakai pencuci muka tu mencalarkan maruah? wah? fahaman mana ni? hehe.. byk dah laki skarang pakai pencuci muka. sebab dah ada brand for men like i do 'nivea for men' wahaha.. great bebeh.. had used for years.. and lessing scar..great. :)

    tapi dulu2 mase mule2 nak pakai tu..balik kg je..adik2 sedara perempuan gelak kan aku plak.. kate aku cam perempuan pakai pencuci muka.. cis.~ tp tu dlu la..

    lelaki yg jaga kecantikan sekarang ni kira metroseksual la. itu term dia :) macam Beckham. hohoho

    ReplyDelete
  78. my husband always does the groceries, a great cook at his spare times, a great babysitter, always holds my hand when the other one carries our baby, always leads our solat jemaah, always does the plans for holidays/vacations. alhamdulillah, he's ev'one's dream, except that dia x hensem mcm beckham, & x jogging pagi2 buta :-) - kadang2 tak nampak apa yg kita ada hingga ada org lain yg mengingatkan kita :-) thanx adek

    ReplyDelete
  79. saya setuju dgn opinion cik fatin mengenai lelaki melayu yg takmau tlg isteri tu.

    lg satu, cik fatin update la pasal keluarga angkat cik fatin di jepun tu.diorang selamat ke tak?kesian kan jd cmtu :(

    ReplyDelete
  80. sis, can i post ur pic in my blog. i made some remarks drpd ur post yg nih. :) tahnk you. good day!

    ReplyDelete
  81. waa~mcm sma la lelaki mimpi kita!hehe^^

    ReplyDelete
  82. Hai FL..i do like ur writing,u r just like my idol..hehhe..plis3..jump to my blog ye kawan2..i am a new blogger,do support me..=))
    http://imtisyaz91.blogspot.com/

    ReplyDelete
  83. "i penah berangan nak laku berciri2 kan di atas, tapi so far yg dpt (my boyfriend) hanya 2 je dari semua di atas. Tapi i bersyukur sbb kekurangan dia tu yg buat i lg memahami & syg dia :)"

    Eh, jiwang plak komen aku kat blog kau. HAHAHHAHA papepun aku rasa kau mesti dpt lah laki berciri2 kat atas.hehe jom amin sesame :P

    ReplyDelete
  84. kalau dah dapat suami kaya dan hensem tapi kalau tak reti jaga tak boleh jugak fatin!! pada sapa2 yg rasa suami dia KAYA DAN HENSEM ha sila baca tips berkesan ni

    REAL: strategi takluk suami

    ReplyDelete
  85. FL..!! entry yg sangat sweet.. hope u'll find this types of guy.. u dah cantik molek, padan la dapat lelaki macam nie.. ^__^

    ReplyDelete
  86. memang menarik tentang lelaki idaman saudari..cara penyampaian yang unik! sangat suka artikel ini

    ReplyDelete
  87. fatin...kalau u nk tgk ciri2 lelaki idaman u ni..patut tonton oh!my lady..choi si won super junior berlakon...hahahaha..sekadar suka2 je~~~except ciri2 yg last tu je yg xde...

    i suggest just for your info..

    ReplyDelete
  88. i do like ur entry...but this is much better....

    http://bainunwaheeda.blogspot.com/2011/03/lelaki-idaman.html

    haha.

    ReplyDelete
  89. i sgt suke point no 3! btol....most lelaki melayu ni (xsemua) sgt lah the very patriarchal society, yakni anggap pempuan je wat sume keje umh ...

    pd hal dlm islam sdri ckp, keje2 umh tu spttnye mmg tugas suami...istri spttnya cume psg bdn utk suami dan lyn kehendak suami jerrr... (hehe, tetibe aku wat muke gatal)

    tp tulah...yeap, tipikal melei guyz kn (xsemua)...pastu jgn nk ngadu bini xdpt nk lyn dorg time mlm2... cos siang da byk wat keje... -_-

    hahahahaha...

    ReplyDelete
  90. xsemua ape yang kita idam leh dapat...ape yg Allah jauhkan dari kita,yang tu la kita kejar dan cuba dapatkan...ape yg Allah kurniakan kat kita,dan yg tu pula lah kita tolak ketepi dan abaikan =)


    www.duniakiesya.blogspot.com

    ReplyDelete
  91. supposedly yg no 6 tu jd priority!

    ReplyDelete
  92. ana rasa..kalau soal perempuan pilih laki ni.yg 1st sekali..iman la..sbb dia la ketua keluarga.kalau kuat iman dia.InsyaAllah..dia leh pimpin family dia..

    ReplyDelete
  93. kalau nak lelaki yang mcm nombor 6 tu kak aten pun kena la jadi mcm dia jugak. kalau setakat bukak aurat sini-sana baik lupakan je la :)

    ini nasihat dari saya je jgn ambil hati ye

    ReplyDelete
  94. OH OH KENAPA LEAD THE PRAYER LAST?

    ReplyDelete
  95. Salam. Amboi, banyaknya ciri-ciri lelaki idaman. Kita orang lelaki ada satu ciri aje = CUN. Hehe. Owh, I think you must like my friend. His name is Syuaib bin Saleh. I can introduce you to him. Please visit his blog: http://syuaibbinsaleh.blogspot.com/ Rasanya dia ada la ciri2 lelaki yang awak suka :-)

    ReplyDelete
  96. Owh, banyaknya ciri2 lelaki yang awak suka. Kita orang lelaki ada satu cir aje = CUN. Hehe. Owh, rasanya awak mesti suka dekat my friend. Nama dia Syuaib bin Saleh. Ni website dia: http://syuaibbinsaleh.blogspot.com/ Let me introduce you to him, mau? :-)

    ReplyDelete
  97. Em, ini mcm xlepas la aku requirement camni.kehkehkeh.

    ::besiterbang@live.com::

    ReplyDelete
  98. Lepas baca instagram kak faten asik post pasal dr.Anwar Fazal terus teringat entri nih. Ini ke ciri DR. ANWAR FAZAL? Congrats kak faten! Dah dpt lelaki idaman. Aminnnnn!

    ReplyDelete
  99. Wahhhhh, ada tak ciri ciri ni kat Dr Anwar Fazal? Tahniah kak Fatinnnnnn :)

    ReplyDelete
  100. Wahhh mcm ciri2 dr anwar fazal jeee. tahniah kak paten!! Allah has granted your wishessss. saiyang kak paten!!

    ReplyDelete

Do you like my entry? Comment if you have any idea to share!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...