Thursday, May 19, 2011

New chapter, new beginning.

Assalamualaikum =)


Ada orang tanya, FL awak dah jadi doktor ke? Jawapannya adalah BELUM. Kalau sudah jadi doctor mungkin anda tidak akan berjumpa dengan manusia ini lagi sobs. Untuk menambahkan pengetahuan am korang, haruslah korang take note bahawa aku sedang menjalani clinical di HUKM Cheras

Sekarang ini aku dalam adaptation mode. Semua macam culture shock buat aku. Walaupun dulu aku duduk dekat Bandung je, tapi memang budaya dan cara hidup berbeza. Terutama pasal makanan, pembelajaran, peraturan Universiti, persahabatan, polis & peraturan. Kalau dulu dekat Bandung hobi aku adalah BBM sambil driving sambil mengunyah batagor, kini tidak lagi. Sekarang aku dah tak boleh mempraktikkan multi-tasking. Tiada istilah sambil berjalan kaki sambil check email. Lambat. Aku kena jalan dengan pantas. Sambil tak pakai seatbelt sambil bergossip. Nanti kena saman RM300 & mungkin akan terlepas simpang. Jauh nak Uturn. Pokoknya semua aktiviti ada pengkhususan. Cuma ada satu yang aku masih praktikkan. Sambil dengar lecture sambil tido.

Aku juga sedang dalam process mencuba jalanraya di sekitar KL. Sebagai orang Seremban yang tinggal di Bandung semasa process pematangan, aku akui yang aku loser bab jalan kat KL. Kalau jalan kat Bandung tu bukan main expert wa cakap lu. Kau tinggal mana? Sentul. Oh. Dalam hati nak menangis tanya diri sendiri kat mana Sentul? Setakat ni, aku dah tahu bagaimana mahu ke LowYat, Times Square, KLCC, Pavilion, Jalan TAR dari HUKM. Dekat je rupanya haha. *Facepalm* Dan mesti kena tahu tempat-tempat famous dulu supaya senang bertemu peminat LOL. Lepas ni aku harus berusaha dengan lebih keras untuk explore jalan dekat KL. Kehkeh orang somban masuk KL, what do you expect?

Kalau dekat Bandung, dresscode tak fussy. Kau bangun lambat, just grab apa yang ada belakang pintu dan chow. Tapi kau jangan buat hal kat Mesia, pakaian kena formal. Setiap malam sebelum tido aku akan gosok baju. Benda yang tak pernah terjadi di Bandung kot haha. Matrix card kena bawak sentiasa. Kat Bandung, tak pernah guna Matrix card. Perompak ke, pencacai ke, semua boleh masuk Universiti sesuka hati. Ikut kata orang Indonesia, tanah adalah hak milik Allah. ROTFLMAO.

Berikut adalah sedikit gambar(s). Aku duduk kolej anyway. Senang dan dekat tapi harus compete for merit. Wuwuwuwuw

Alahai dinding..

End-table lamp that lit up the room

 Worn out access card & room keys 

 My snug fleece blanket that keeps me warm at night 

Cats

 The window 

 My only source of entertainment

p/s : Masih dalam process nak adapt. Otak sangat lembab, body tak nak cooperate & sedang mencari pattern yang sesuai untuk study. Ya Allah, permudahkanlah urusanku =')


Thank you for reading this entry !

214 comments:

  1. Selamat belajar di Malaysia! moga boleh adapt semua tu! Good luck!

    ReplyDelete
  2. ehh2 , payung kita sama lohh . payung botol hello kitty , hee ^_^

    ReplyDelete
  3. all the best!!
    i'm going to be a medical student too :)

    ReplyDelete
  4. .yeah ! hidup ukm :) hehee..may Allah permudahkan urusan ^^

    ReplyDelete
  5. kte b'jiran! i'm a tce to be @ institut perguruan teknik next to hukm tue :)
    all the best fatin liyana!!! may cheras KL treats u well bebeyh!!! ^^

    ReplyDelete
  6. euw..hematemesis!!!

    ReplyDelete
  7. everything nice about u...muaahh

    ReplyDelete
  8. klu lah dpt terserempak dgn fatin... akak mungkin pengsan... hahhaa..(xpercaya, mungkinkah mimpi...)

    mane tau terjumpa di TS..

    jemput singgah http://dilabahar.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. salam. eyh, why r akak bljr dua tmpt? twinning program ke? btw, saya bljr kat Ukrida =)

    ReplyDelete

Do you like my entry? Comment if you have any idea to share!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...